Doar 25% din tranzacţiile imobiliare sunt intermediate de agenţi, în timp ce în alte state procentul poate ajunge până la 95%. Motivul principal este reprezentat de lipsa de încredere a clientului în agentul imobiliar. „În acest moment, pe piaţa din România, procentul tranzacţiilor intermediate de un agent imobiliar este de doar 25%. Prin comparaţie, în Canada, 95% din tranzacţii se realizează prin intermedierea oferită de un agent imobiliar, iar în alte ţări din Vestul Europei procentul ajunge la 65%”, a declarat Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.
Acesta a subliniat, de asemenea, că această diferenţă majoră este dată, cu precădere, de lipsa încrederii clienţilor în agenţii imobiliari. Este însă important de menţionat că, de foarte multe ori, clienţii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar.
» Taxa pe tranzacţiile financiare: Parisul şi Viena propun instituirea ei din 2016
» Prima Casă, creditele băncilor şi climatul european vor ajuta piaţa imobiliară în 2015
Reprezentantul RE/MAX România mai susţine că aceste probleme sunt generate în primul rând de lipsa unui set de norme care să reglementeze această industrie, cât şi de lipsa unei educaţii specifice în acest sens.
Stiri similare:
» La ce preţuri s-au vândut locuinţele de lux din Bucureşti» Taxa pe tranzacţiile financiare: Parisul şi Viena propun instituirea ei din 2016
» Prima Casă, creditele băncilor şi climatul european vor ajuta piaţa imobiliară în 2015
Reprezentantul RE/MAX România mai susţine că aceste probleme sunt generate în primul rând de lipsa unui set de norme care să reglementeze această industrie, cât şi de lipsa unei educaţii specifice în acest sens.
„Credem că şi pe piaţa din România, ca şi pe alte pieţe europene, ar trebui să existe reprezentarea exclusivă prin care un agent imobiliar să reprezinte interesele unei singure părţi - cumpărător sau vânzător. În acest fel, acesta va găsi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezintă, iar clientul va fi mult mai mulţumit”, a mai spus Răzvan Cuc.
Reprezentantul RE/MAX România a declarat, în plus, că alegerea agentului imobiliar este foarte importantă pentru ca, la finalul tranzacţiei, clientul să fie mulţumit de serviciile primite.
„Recomandările sunt un criteriu important după care un client alege agentul. De asemenea, apartenenţa la un brand este importantă şi oferă o garanţie asupra serviciului, la fel ca şi instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing şi promovare, portofoliul de clienţi şi tranzacţii realizate, nivelul de educaţie şi, în mare măsură, abilităţile agentului de a relaţiona cu clientul şi de a transmite încredere şi profesionalism”, a mai spus Răzvan Cuc.
De asemenea, este important ca fiecare client să se asigure că agentul i-a înţeles interesele şi că i le reprezintă în piaţă până la găsirea celei mai bune proprietăţi.
Nessun commento:
Posta un commento